Wednesday, February 16, 2011

STORY MENARIK-PENGAJARAN-

Raso nok maroh wei serow!!!!!!!.peranga udoh tak habis-habis.menyesal aku buat baik selamo nie.hidup kalu tak nyusoh kokre memey tak soh r.aku pun hairan.bakpo lah ore macam nie stay lagi hidup.erm…tapi xpow la…tu sudah takdir nok bt ganow..aku tahu,aku nie xlah baik manow..taPI aku xdok la sapa nok tikam saing diri.mai sini aku nok citer.aku,imana,kin,ellya,ninina,siti zain n stan gondola(bukan nama sebenar kecuali setan gondol) adalah saing rapat.ore kato,memey saing kacip r.memey xleh nok pisoh r lebih daripado adik-beradik ore kato.saing2 aku nie memey palow gilo2 blako.ore kato sporting kak2 nok.mai aku kenal sorey2.mulo2 budok namo imana,dio nie memey lawa la,tapi aku tengok biaso2 jah.hahahah.tapi comey kow,xcomey kow,yang penting baik hati.waktu la buleh kacip molek tu.sapa kow loney.dio nie ngaji kat negeri9.nok kato kacip lajok,sapa kow mok dio pun pok2 nie dok gura.nok buat ngano.mok dio adow keda makey.kalu dok,dok jugok.hahaha.kironyo,keda imana nie la tepat pok2 nie dok lepok,dok gura,kadang-kadang dok ngato.jap2…pasal dok ngato nie aku citer jap lagi,biar aku sudoh kenal saing2 aku dulu.mok imana nie sukow jual,memey jap mudo lagi la suko jual(aku tahu sbb aku tnyo mok dio diri,kalu dok xthu jugok..hhahaha).n then sbb tu la mok dio bukok keda nasi kabu,pagi jual nasi berlauk.ore kato untung sapa kow tujuh ketrunan pun xhabis nok makey.jangan main2.!!!ore kato,memey laku r,sapa kow paka anok koli,tapi,anok koli dio pun sporting jugok.2x5 nge pok2 aku.hahaha..okay,bereh dok pasal imana.loney aku nok citer pasal kin,dio nie memey comey ngoti r,sejak zaman koloh lagi sohor.aku tengok pun liur,tapi xleh nok ngejah r…sebab pok2 aku memey anggap mcm adik beradik jah.no felling2 nie.haiya.kadang2 aku sokmo g lepok umoh dio,mok dio pulok sporting,adui,memey A r.dio nie dulu ngaji kat Melaka,tapi sbb ado sbb tersendiri,dio bereti da..tapi nok buat gano,dio xleh g.xkey nok pakso.kow guano.lepas tu dio pun dok la ronda2 kg.sbb kuat lajok round kg,dio pun temu la jodoh,kiro umor 18 dah kawin,mulo2 tu memey pok2 aku kejut r,xsekor dio nikoh.sbb umor mudo etep.,erm.kelik kg ari tu,dengr2 nikoh.ore kato memey gegey sekampung r.tapi nok bt ganow,dah jodoh dio.baik molek saing ttp saing.kow guano.tapi dio nikoh xdok la sanding2 nie.dio nikoh senyap2.mok dio jah thu.sbb aku baik nge mok dio la yang aku buleh thu tu.okay.bereh dok pasal kin,loney aku nok citer saing aku yang bernamo ellya..hahhahahaaha.nie ak nok suko nie,dio nie budok alim sikit,pendiam sikit.ore kato payoh la nok tepuk tapa nie.hahha…tapi senyap2 dio kadang2 makan daley jugok.ayat dio kalu dey tubik gak.memey medih r.hahha…dio nie dulu ngaji kat perok.tapi sbb tension lajok bereti la.lepas tu,dio pun kijo la nge family dio.ore kato tolong keluarga la.hahha.jap2…aku tahu,pok2 mung mesti confused.ellya nie bukan pompuan yer,dio nie jatey la.jatey sejati.still teruna okay..hahahah….ellya nie,ado hobi tersendiri,dio nie minat sangat tangkap gambar.tamboh2 dio ado kamera yang besar.ore kato memey sedak r tangkap gambar.tapi ellya nie xsuko ore ambik gambar dio.may be sbb dio jelik kot.hahha…xdok eh,ellya nie putih wei,tobat eh.,..!!!...bukan hino deh,tapi fitnah jah..hahha…orait next kawanku,adolah ninina.haiya,dio nie memey baik sikit.malam2 xleh tubik.nok jupo keno msj dulu.tapi mulut pedas siot,ayat2 dio memey matoh semangat r.hahha..tapi xpow comey.dio nie ngaji kat melako.payoh nok tubik umoh pun,dio nie pandai jugok jago diri.erm.lepas tu,dio nie special sikit,ha….nok thu bkpo,…sbb dio nie panda silat wei….swear aku cakap eh…tapi dio nie keras palow sikit.kalu dey baloh nge ore gak.memey dio baloh sungguh r..jangan arap r dio nok ngaloh…oo..gitu…heheh..erm..next person adalh siti zain…wow.nama pun dah class gitu.hehhe…erm..budok nie memey xreti serius r..kalu dio serius pun,sbb nok berok,time tu memey dio serius r…sebab dio nie ado semelik,hahahh…..xdok eh,gura jah.berok lawas eh..!!!.huuhhu…dio nie ngaji kat negeri9.erm….ore dio xdok la semak manow pun,thu,tapi memey minat la bergambar,sapa kow ore puah cemuh dok ambik gmbr dio..erm..tu lah padah ore perasey semak nie..hhuhuh..yang nie bukan fitnah,memey kenyataan r..huhuh..tapi dio nie satu jow aku suko,dio nie memey xsukow caro hal ore,dio reti,cucoh rokok,makey nasik,online….tu jer la kijo dio..erm..aku pun naik pening.may be sbb gewe nge ore machang kot.huhuuhhu….whatever.dan last sekali saing aku nie(dulu la) namo dio d***N atau lebih molek ak panggil dio setan gondo la.sebb gondol tu,ialah kerna dio nie gemuk sikit,perut2 sembur.ambik kau…..time saing dulu.pok2 aku nie xsuko dio,sbb dio nie kalu dey sukow…memey udoh r…pow jatey..hahahahhhehehheuhuhuhhuhoohohoho…erm..mulut luah padey nge gitu r…odoh makey banyok..erm…malas doh aku dok citer pasal setan gondol nie..buat sakit hati jah..korang mesti nak tahu kenapa aku nok maroh sangat ko setan gondol nie…macam ni,hari tu,masa cuti.ak dan kawan2 ku yang aku sebut tadi,semuanya balik cuti.so,kito orang memang happy la,sbb boleh berjumpa..jadi,pada satu ptng tu,aku,ellya,setan gondola,ninina,siti zain p la lepak kedai imana.kin dah xda la.sebab dia dah kawin,of coz la berkepik ngan suaminya.mana la nak join aku n the geng nie.hehehe…biasa lah.kalau dah lama xberjumpa,of coz bnyk citer yang nak di ceritakan,yang xpanas pun boleh bikin panas,…betul x…so,aku nie dah memang mulut laser,n then selalu bergurau…geng2 aku nie dah lali dah dengn sikap aku nie.jadi masa tu,aku pun dok la bergurau pasal ikin nie,kawin senyap la,kawin atah perahu la.gini la,gitu la,tapi dalam keadaan bergurau la.yang lain pun sama jugak.cakap2 kosong..kata2,gelak ramai ramai.macmtu.nak dijadikan citer lak.yang setan gondol nie.dia boleh p citer kat kin.mengamuk la minah tu.kalau aku pun mengamuk wei,tambh setan gondol tokot tambah.erm…lagi la berapi.yang aku hairan nyer,setan gondol nie,bukan main lagi dok mengata,erm kata dulang paku serepih,kata aku dia tu yang lebih…tup2 dia boleh p citer.memang bengon r.bodoh,xmakan sayur.n then start pada tu,kin marah la kat aku,aku xper,no hal…..orang jahat selalunyer dibalas jahat.setan gondol nie,apa lagi,suka la,sbb dah boleh bt aku n kin bergaduh….siti zain,ninina,ellya,imana…suruh bersabar,jangan lawan kenyataan setan gondol.so,aku pun ikut la kata dio orang,walaupun hatiku ini dah meletup nak marah.tapi setan gondola silap,dia ingt mudah nak pisah kan persahabatan antara aku n kin.kin sekrang dah boleh tima aku,dia pun cakp..nak bersahabat biar selama2nyer..so,aku pun mintak maaf la kat ikin…dia pun ckp okay,dia xamarh pun…erm..so,sekarang setan gondola itu jer yang salah.mulut iblis,setan bertopengkan manusia,hati busuk,memang kurang ajar r.sampai mampus pun ak xkan terima dia sahabatku.benar kata orang tua2.jadi kawan2 ku yang lain dah berhati2 dengn setan gondol nie…KERANA MULUT…BADAN BINASA…jadi,aku akan lebih berhati-hati dah setiap perbuatanku..ok..bye…nanti aku citer pulak next story….wasalam…

No comments:

Post a Comment