Wednesday, February 16, 2011

KEHIDUPANKU-BAHAGIAN 1

Assalamualaikum dan salam muhibah buat semua teman-temanku..kadang-kadang aku berfikir..hidup ini ibarat roda…kadang-kadang kita berada diatas dan kadang-kdang kita berada dibawah…kehidupan yang aku lalui sekarang ini amat perit untuku lalui nyer sendirian..aku hanya manusia biasa,manusia yang sentiasa diuji dengan pelbagai cubaan..lentera itu,aku harus kuat..aku harus tenang dalam melayari liku-liku yang sudah tertulis untukku..keperitan dan kesusahan yang aku lalui sekarang ini tak siapa yang tahu.jeritan batinku sentiasa merobek2 hati kecil ku ini untuk ku teruskan kehidupan ini..namaku nik mohamad fahmie bin mahmood..nama ini bagiku cukup indah untuk disebut-sebut..tapi keindahan nama itu tidak seindah liku-liku kehidupan ku yang sebenarnya..aku dilahirkan pada 30 0gos 1992.aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang.yak nie kasih sayang diperlukan oleh tiap-tiap manusia ditambah lagi dibesarkan dengan kehidupan yang serba lengkap.masa itu,aku merasakan yang hidup ini aku yang punya.setelah lama masa kecilku ku lalui nya…aku meneruskan kehidupanku sebagai anak remaja yang sentiasa dikecam dengan pelbagai tomahan dan cacian yang harus aku lalui nya.semuanya berubah dengan sekelip mata.kebahagiaan dan kegembiaraan yang telah allah pinjamkan buatku telah hilang tanpaku sedarinya. ibarat dedaun kekeringan yang di tiup oleh sang bayu.semuanya hilang dek kerana persahabatan yang amat perit dan sakit untuk ku laluinya.kadang-kadang aku terfikir.kenapalah tuhan menguji ku sebegini rupa.apa salahku.?apa dosaku..ya allah..jangan lah kau buat daku sebegini rupa.aku dah tak larat dalam melayari semua ini.tapi,sebagai manusia yang percaya pada godok dan qadar,aku harus terima ini semua dengan hati yang terbuka.PERSAHABATAN….ya,itu lah kata-kata keramat yang boleh menjanjikan kebahagian yang cukup indah.Dan sekiranya disalah gunakan,ianya akan menjadikan mimpi buruk yang tidak dapat dilupakan buat selama-lamanya.REMAJA…….BERSAMBUNG……

No comments:

Post a Comment